A LA MEVA TERRA

Grapada de terra. Son Pastor, Bunyola. BUNNOVA.
                                   A LA MEVA TERRA, les muntanyes roseguen el cel
                                   i la mar, desficiosa, acarona,
                                   sal i oblit, la nuesa de les platges,
                                   infinits besos al sorral erm,
                                   camí de mar endins, vent i sageta, amb designi d'illa.

                                   A la meva terra, la nit aspra del temps
                                   juga benigna amb les fulles dels tarongers,
                                   i pipellegen les estrelles, més fort,
                                   com espires d'un foc on es crema la nostra vida.

                                   A la meva terra, els dematins fan olor de pa
                                   i de tendra rosada, robada pluja a la nit,
                                   sorpresa llàgrima als cabells telefònics
                                   quan els ocells s'hi repengen,
                                   atrapat vol d'ales sobre un benèvol
                                   i modern fil d'Ariadna,
                                   que desfà laberints de carrers i cases.

                                   A la meva terra, el foc té color de pell de dona
                                   i les aixades no xapen les pedres,
                                   ans al contrari, les besen,
                                   i el bes es fa solc i el solc es fa fruit
                                   i el fruit es fa desfeta fam a les dents del meu poble.

                                   A la meva terra, l'alba esclata com una rosa de mil caderneres
                                   i el silenci diu paraules que només el vent escampa.

                                   A la meva terra, la neu és florida seda que vessa en els ametllers,
                                   miraculosa pluja que diu crepuscles d'hivern
                                   i nou renéixer de primavera.

                                   A la meva terra, però, hi ha també negres llàgrimes
                                   que cal que digui aquest poema.
                                   Hi ha els difícils marges, balcons de fam,
                                   escopits a les muntanyes,
                                   hi ha també, ferotges crits
                                   que sempre ens han volgut prendre les paraules,
                                   i noves i fàcils corbates que no saben res
                                   del dolor de les arades, mans de ferro que adoben els camps,
                                   somnis de llavor, escrits amb colors d'oscat rovell.

                                  A la meva terra, també hi ha la vella angoixa
                                  de les mans buides,
                                  del llescat pa sense formatge,
                                  dels camps orfes de flors.

                                  I malgrat tot, a la meva terra vaig néixer,
                                  i a la meva terra estim
                                  i a la meva terra vull morir com mor el vent,
                                  com mor una espira que juga suïcida a la nit. 

Pere Suau Palou
Del volum He estotjat un ram de versos per al teu dolor  

FOTOGRAFIA: JOAN MATEU PARRA

1 comentari:

  1. Bones tardes, m'ha agradat molt aquesta iniciativa. Molt interessant.
    Salut!
    Josep

    ResponElimina